Sürme Kapı Raylı Sistemleri

Mobilya branşı - bölümü ile alakalı her şeyi bulabilirsiniz..

Moderatör: Alıntı

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Alıntı
Mesajlar: 842
Kayıt: 15 Kas 2016, 08:23

Sürme Kapı Raylı Sistemleri

Mesaj: # 3233Mesaj Alıntı
12 Mar 2022, 19:11

Sürme kapı rayı adı verilen sürme düzeni, kanadın düzenli hareketi için alt kılavuz düzeni, sürme kapı kilidi ve sürme kapı saplarından oluşur. Sürme düzeni borulu veya bilyeli olmak üzere iki sisteme ayrılır. Borulu sistemde sürme kapıyı kaydıran tekerlekler bir borunun içinde dönerler. Kaydırma tekerlekleri kapı üst kenarının iki dış köşesine monte edilir. Düz yataklı ya da bilyeli kaydırma tekerlekleri çelikten ya da plastikten hazırlanmıştır
Teknik Özellikleri
• Kanat başına 40, 80, 120, 160 kg taşıma kapasitesi,
• Kapı kanadının raya 1 yada 2 yönlü montajı ve demontaj özelliği
• Alüminyum U yada C profil taşıyıcı ray kızağı,
• Çelik bağlantı elemanı
• Ray içine adapte edilmiş durdurucu (stop tamponu)
• Sessiz ve kesintisiz hareket imkanı
• Kapı cumbasına gömülü gözükmeyen mekanizma sistemi
Bilyeli sistem, aralarındaki bilyeler yardımı ile iç içe hareket eden iki raydan oluşur. Rayın birine taşıyıcı ray, diğerine sürme rayı denir. Kanat üst köşelerinden sürme rayına asılır.
Borulu ya da bilyeli sürme kapı düzeni askı halkası, bağlantı somunu, vb eklentilerle duvara ya da tavana bağlanır. Sürme rayının ortası ile kapı kanadı ağırlık noktasının aynı doğru üzerinde ve tam düşey konumda olmasına dikkat edilmelidir. Sürme kapının ağırlığına göre, uygun sağlamlıkta sürme düzeni seçilmelidir
Sürme Kapı Raylı Sisteminin Montajında İşlem Aşamaları
• Kullanılacak yerin özelliğine uygun ray seçilir
• Taşıma kapasitesi yeterli ray seçilir.
• Kapı kanadı üzerinde, imalat aşamasında, raylı sistemin teknik ve konstrüksiyon özelliklerine ve montaj prensiplerine uygun olarak, gerekli kiniş açma vb. işlemler yapılır.
• Bağlantı elemanları özelliğine göre; kanat üst cumbasına veya kanat cumbasının sağına açılan kiniş içerisine konstrüksiyon ölçülerine uygun olarak, montajı yapılır.
• Kılavuz kanalı konstrüksiyon ölçü ve özelliklerine uygun olarak kanat alt cumbasına ya da döşemeye açılan kiniş içerisine montajı yapılır.
• Kılavuz pimi, kılavuz kanalı içerisinde hareket edebilecek şekilde montajı yapılır.
• Yeterli uzunlukta hazırlanmış U profil taşıyıcı ray kızağı içerisine, taşıyıcı ray makaraları ve durdurucular takılır ve taşıyıcı raya kızağının tavana, duvara yada kirişe montajı yapılır.
• Bağlantı elemanı ile taşıyıcı makaranın birbirlerine montajı yapılarak kanat askıya alınır. Ancak raylı sistem ile kılavuz düzeninin aynı düşey eksende olmasına dikkat edilmelidir.
• Durdurucu, ray içerisinde uygun yere sabitlenir.
• Yatay ve dikey yönde son ayarlama işlemi yapılır.
• Ray mekanizmasının dışarıdan görülmemesi isteniyorsa, gizleme yapılır.
Resim

Cevapla